Adobe Max 2022

Endelig tilbake til Adobe Max! Dette må vel være den konferansen jeg elsker over alt, jeg får oppriktig indre lykke over å være til stede her.

Kanskje ikke alle som vet at ved siden av å være prosjektleder, så har jeg også en kreativ side som trenger næring. Jeg er ABSOLUTT ingen profesjonell slik som mange andre i Miles, men som det ble sagt på en workshop her nede «Your client do not have the budget to hire a design company so sometimes you just have to make it work» Og hjelpes så mange ganger jeg har skapt verdi for mine kunder gjennom denne lille «hobbyen». Fra 22 år tilbake når jeg jobbet i Sarsia frem til i dag i TV 2 har jeg ALLTID fått bruk for denne kompetansen. Jeg har laget logoer, hjemmesider, nettbutikker, reisemagasiner, covid plakater, informasjonsplakater og videoer. Adobe fylte akkurat 30 år og de har nå fulgt meg i nøyaktig 22 år.

På Adobe Max henter jeg ny lærdom, inspirasjon og ydmykhet. Los Angeles Downtown er på mange måter et trist sted å gå gatelangs. Her er det utallige mennesker som har falt utenfor samfunnet på alle måter. Fattigdom, meth og fentanyl er sjelden en god kombinasjon. Åpenbare psykoser som utspiller seg ved hvert eneste gatehjørne. Rikdom og hjemløshet lever side om side i en underlig symbiose som jeg finner vanskelig å akseptere.

Men i alt dette kaotiske og triste gatebilde finnes det høykvalitets gatekunst og nytt håp i de kjipeste bakgater. Adobe Lightroom workshop tok oss til gater hvor både kunst og sol ga oss magiske øyeblikk. I en meget hektisk hverdag og nytt prosjekt i TV 2 er jeg takknemlig for å få noen dager her borte for å hente ny inspirasjon og lærdom. Høydepunktet i år var uten tvil Lightroom preconference workshop, Sneaks og bash konserten med Steve Aoki.


Until next year! Takk for meg Los Angeles.