• Konferanserrapport fra QCon San Francisco

    18. desember 2018

    Ikke mindre enn 10 Milesere dro til QCon San Francisco i november. Her har du favorittene til 8 av dem.

  • OKRs and I - a potential love story

    18. november 2018

    This is my tale of a love story I was hoping for, even rooting for. But it is not about a handsome guy as you might expect, it is about OKRs. Not all love stories end up with a lasting relationship, this one might end up as a distant acquaintance...

  • Mer raushet, takk!

    21. juni 2018

    Må vi krangle om estimater og testplaner? Må vi krangle om fossefall vs. smidig? Er vi ikke egentlig ganske enig? Les Christinas tanker om hvorfor hun tror vi kommer lenger ved å være rause.

  • Ingen liker å bruke tjenesten du leverer

    22. mai 2018

    Har du tenkt på at mange produkter løser oppgaver som vi strengt tatt ikke gjør frivillig?

  • I’m a manager, why should I care about agile software development?

    4. april 2018

    There are many agile software development practices that require changes in middle and upper management to be effective, or work at all.

  • Hvordan har dine ansatte det, egentlig?

    20. mars 2018

    Bruk ikke-anonyme medarbeiderundersøkelser, skriver daglig tjener i Miles, Kate Henriksen, i denne BA-kronikken.

  • JSConf Singapore 2018

    29. januar 2018

    Singapore, 25.-27. januar 2018

  • Akkling - the unofficial official Akka.NET F# API

    27. desember 2017

    Akka.NET has had an F# API since its early days, but it's Akkling that you should use for Akka programming in F#. This article explains why.

  • Digital endring i kommunal sektor

    14. november 2017

    Sara Cecavova (Vivento) og Vebjørn Brastad (Miles Oslo) følger opp sin artikkel om betydningen av kultur og endringskompetanse i digitale endringsprosjekter i kommunal sektor, og de presenterer her andre konkrete forutsetninger for å lykkes med digital endring.

  • Bør du ha en gamification-strategi?

    7. november 2017

    Spillutviklere og spilldesignere har perfeksjonert metoder for å motivere spillerne gjennom et spill. Dette er et helt naturlig sted å se til om man ønsker å løfte brukeropplevelsen rundt en merkevare eller rundt et produkt.