Miles – din solide teknologipartner 

Miles har vært en solid teknologipartner for bedrifter innen bank og finans i 20 år. Med vår unike bransjeerfaring har vi levert ekspertkompetanse til DNB  og andre bedrifter på tvers av alle våre tjenesteområder, og hjulpet dem med å løse komplekse prosjekter og kritiske utfordringer.


”Takket være Anders sitt arbeid, har CRM-avdelingen nå en mer brukervennlig tilnærming til effektmåling. – Vi kan nå enkelt fastslå hvordan hver enkelt utsendelse påvirker bunnlinjen vår. Dette gir oss flere vinkler å måle effekten av våre CRM-aktiviteter, noe som hjelper oss å ta bedre beslutninger om kommunikasjonen med kundene våre, legger  Engebretsen til.“

Sbanken styrker effektmålingen i samarbeid med Miles.  

Siden etableringen i 2000 har Sbanken vært en drivkraft for innovasjon, og har stadig utfordret bransjestandarder med sin digitale tilnærming til bankvirksomhet.

Anders, konsulent i  Miles, ble innleid for å bidra til å forbedre effektmålingen av markedsføring til markedsavdelingen hos Sbanken

–  Da jeg ble innleid på markedsteamet i Sbanken, oppdaget vi at deres eksisterende effektmåling-modell ikke var optimal. Den var treg, tok inn for mye data, og krasjet ofte før den var ferdig med prosesseringen, forteller Anders. 

I samarbeid med Sbankens CRM-specialist Benjamin Engebretsen, ble det bestemt å omskrive modellen ved hjelp av verktøy som Python, Jupyter Notebook, Anaconda og Snowflake. Dette resulterte i en ny modell som kunne utføre analysen raskt, enkelt og presentere resultatene på en oversiktlig måte for analytikerne i banken.

– Anders sin kompetanse i Python, statistikk og dataflyt har vært avgjørende for å forbedre vår evne til å dokumentere effekten av våre markedsføringstiltak. Nå kan vi ikke bare måle i klikkrater og åpningsrater, men også i kroner og øre, uttaler Benjamin.

Den nye modellen gjør det mulig for Sbanken å krysse KPI-data med eksperimentdata på en enkel måte.

– Anders sørget for at vi nå har eksperiment data tilgjengelig på samme plattform som KPI-dataene våre. Han skrev et Python-skript som krysset ulike typer KPI-data på 

individnivå over tid med data fra alle våre eksperimenter fortsetter Engebretsen. 

Takket være Anders sitt arbeid, har CRM-avdelingen nå en mer brukervennlig tilnærming til effektmåling. 

– Vi kan nå enkelt fastslå hvordan hver enkelt utsendelse påvirker bunnlinjen vår. Dette gir oss flere vinkler å måle effekten av våre CRM-aktiviteter, noe som hjelper oss å ta bedre beslutninger om kommunikasjonen med kundene våre, legger  Engebretsen til. 

Den forbedrede effektmålingen har ikke bare betydning for markedsgjengen, men også for ledernivået i organisasjonen. 

– Disse tallene gir tydelige indikasjoner på hvordan eksisterende kunder betrakter og bruker oss som bank. Vi er svært takknemlige for Anders sin kompetanse og hjelpsomhet, og ser frem til videre samarbeid med Miles, avslutter Engebretsen.

Gode IT-konsulenter vokser ikke på trær. De vokser på utfordringer. 

    Vi bruker informasjonen bare til å kontakte deg, ingenting annet.

    Salg og forretningsutvikling, Jørgen Baardsen

    Salg og forretningsutvikling, Fabian Ottho