Tjenende ledelse – kjernen i vår filosofi
I Miles har vi alltid trodd på ledelse som støtter og inspirerer, ikke kontrollerer. Vi kaller det Miles-filosofien – en tilnærming som bygger på tillit til våre medarbeidere. Våre ansatte vet hvordan de kan skape gode resultater, både for seg selv og for kundene våre.
I 2013 bekreftet Norges Handelshøyskole at filosofien vår samsvarer med tjenende ledelse (Servant Leadership) – en modell som setter medarbeiderne først, fordi vi vet at fornøyde ansatte skaper fornøyde kunder. Siden den gang har vi kalt våre daglige ledere for daglige tjenere, og konsernlederen vår bærer stolt tittelen konserntjener – kåret til Norges beste stillingstittel i 2018.
Vi tror ikke på tradisjonelle budsjetter eller rigide målsettinger, men heller på dynamiske rammer og ambisiøse mål som gir fleksibilitet og frihet til å skape resultater. Våre tjenere legger til rette for at medarbeiderne har friheten, verktøyene og støtten de trenger for å lykkes. Vi gir våre ansatte frihet til å ta egne valg, fordi vi vet at de som står nærmest utfordringene, også har de beste løsningene.
Når våre ansatte trives, blir resultatene gode. Det er kanskje derfor Miles har blitt kåret til Norges beste arbeidsplass to ganger og jevnlig trekkes frem som en av Norges mest innovative bedrifter. Gjennom vår filosofi bygger vi en kultur der tillit, varme og mennesker alltid står i sentrum.
Dette er det som gjør Miles til et varmt, inkluderende og fremragende selskap – for både ansatte og kunder.