StavangerCamp
22. – 23. oktober 2021

Høsten er i anmarsj, og i stedet for å krølle seg sammen under dyna og vente på våren kaster vi oss på toget til Egersund.

Camp-programmet er klart og med faglig påfyll rundt arkitekturkata og GraphQL, for ikke glemme mengder med sosialt samvær, er det bare å glede seg!

Photoshoppet bilde av alle fra Stavangerkontoret som 22. og 23. oktober skal bedrive kulturbygging og fordype seg i Arkitekturkata og GraphQL

Program fredag 22. oktober

10.54 – 12.05: Tog fra Stavanger til Egersund

12.30 – 13.00: Lunsj

13.00 – 16.00: Fagspor 1 – ArkitekturKata

13.00 – 16.00: Fagspor 2 – GraphQL

13.00 – 16.00: Fagspor 3 – Softskills

16.00 – 16.30: Pause

16.30 – 18.00: Case-presentasjoner

18.00 – 20.00: Brettspill – diverse spill
18.00 – 20.00: Trening – vi møter i lobbyen 18.30 og jobber rolig i ca 1 time (regner ca 6 minutter pr kilometer)

20.00: Middag

Program lørdag 23. oktober

08.00 – 10.00: Frokost (restauranten)

10.00 – 10.30: Thomas’ hjørne

10.30 – 11.30: Keynote – The Culture Map

11.30 – 12.30: Lunsj

13.00 – 15.00: Deadline

15.20-16.15: Tog fra Egersund retning Stavanger

Faglig innhold

Arkitektur Kata

Eivinn

Fredag
Kl. 13.00-16.00

I Arkitektur Kata får man muligheten til å trene på å lage en arkitektur for et utviklingsprosjekt. Vi legger opp til små grupper (3-5 personer) hvor det lages en plan for hvordan man ville løst et utviklingsprosjekt.

Gruppene får begrenset tid på å tolke krav, snakke med kunde (moderator) og diskutere, før løsningen skal presenteres for de andre gruppene. Under presentasjonen må man være forberedt på å forsvare sine valg ved kritiske spørsmål.

Trenger kun penn og papir

Passer for utviklere og arkitekter

Maks antall 12

GraphQL

Jarle / Sveinung

Fredag
Kl. 13.00-16.00

GraphQL (https://graphql.org/) er eit alternativ til å integrera med REST der API-et spesifiserer eit skjema med kva som finst og klienten spesifiserer kva den vil ha. Med REST får du det du får på godt og vondt, noko som ofte fører til at du må laga spissa endepunkt for mobil eller gjera fleire kall for å få tak i alt du treng.

Denne workshoppen starter med å gi deg ei innføring i dei grunnleggande konsepta og prinsippa bak GraphQL. Du vil deretter få prøvd deg sjølv med nokre praktiske oppgåver, så dette blir «hands on» med GraphQL backend.

Ta med egen pc

Passer for utviklere og arkitekter

Maks antall 12

Softskills

Kurt

Fredag
Kl. 13.00-16.00

Her fortsetter vi litt i samme spor som fagkveldene på kontoret og ser litt nærmere på personlighetstyper.

Vi tar også et lite dypdykk inn i Cambridge Analytica med filmen “The Great hack“, og tar diskusjonen videre derfra.

Trenger ikke utstyr

Passer for alle

Maks antall 12

The Culture Map

Diego

Lørdag
Kl. 10.30-11.30

We live in a globalised and highly interconnected world. Norway has been rapidly turning into a multicultural society. Where once we were expected to work primarily with colleagues from our same cultural background, today many people work in teams with people from all over the world.

However, even those who are culturally informed, travel extensively, and have lived abroad often struggle with the cross-cultural complexity that affects their daily interactions.

In this keynote we will explore an analytical framework for decoding how these cultural differences impact our work environment called “The Culture Map”, conceived by international business professor Erin Meyer.

Case presentasjoner

Presentasjon 1

Asplan Viak

Anders

Equinor

Jarle

Altibox

Bjørn Asle

Kverneland group

Tor-Erik

Storebrand

Kjetil

Haugaland Kraft

Mads

Presentasjon 2

Oljedirektoratet

Torstein

SiS

Rolf Jakob

Kongsberg digital

Long

Go Fjords

Stig Rune

Nav

Nils Jørgen

Blueday

Ole

Connect

Gudsteinn

Deadline

Deadline er en spennende aktivitet hvor gruppene skal samarbeide for å løse logiske og praktiske oppgaver.

Det hele starter med at deltagerne får utlevert en låst koffert. Ved hjelp av ledetråder som gis skal kofferten låses opp. Videre inn i kofferten finnes flere oppgaver og låste objekter, som lagene skal løse ved å bruke logiske og praktiske evner. 

Hvilket lag løser oppgavene først?

Praktisk info